29 August 2012

Halfironman Podersdorf 2012


Najprv o závode - trať kola aj behu úplná rovina, ale vietor. Na štarte je Ironmanov 200, Halfironmanov asi 500, a spolu asi 150 štafiet, všetci štartujú naraz o 7.00.

Plávanie
Po štarte očakávaná mela, nedostal som toľko úderov ako vlani (alebo mi to menej vadí), až na to, že občas nabúram do nejakého exota, čo sa rozhodne postaviť a dokladne sa poobzerať, sa mi pláva dobre. Len nechápem, prečo toľko ľudí príde na triatlon, a potom si plávenie odchodia (hĺbka jazera je max. 160cm), prípadne sa každé tretie tempo odrazia. Ja závodím sám so sebou, tak mi je v podstate jedno že sú rýchlejší, a aspoň som mal o čom rozmýšlať. Jedine ma trošku dostalo, keď mi jeden pán v tlačenici pri bójke vynadal že čo tu plávam, keď ostatní chodia :) Ja som ale prišiel na triatlon plávať, tak plávam. Plával som úmyselne hodne pomaly, ruky ani remená nebolia, dýchanie v pohode, hodinky nemám, tak čas na plávaní nesledujem.
Celkový čas plávania 39min je o asi 2 minúty horší než som si predstavoval (vlani som mal 38), ale
vzhľadom na to, že závod sa iba začal je to v pohode.

Kolo
Prvé depo za 3 minúty, bez stresu som si všetko napchal vreciek a nenáhlivo som sa vydal nasadať na kolo. V depe zásadne nebehám, tých 30s čo potenciálne ušetrím mi za to nestoja, akurát mi vyletí tep niekam vysoko.
"Mounting line" na kolo je od časomiery merajúcej koniec depa ešte dosť ďaleko, to tiež nechápem, rozdiel medzi mnou zmeraným časom (od nasadnutia po zosadnutie) a oficiálnym čistým časom kola je zhruba minúta
Na kole mi to zo začiatku moc nejde, mám pocit, že fúka proti, postupne sa to rozbieha. Plán na tepy som nemal, postupne zisťujem že do 160 tepov je to v pohode. Prvých cca 15km sa moc čisto ísť nedá - keď ma niekto predbehne a zvesím nohy, hneď ma predbehnú ďalší dvaja, takto by som sa ďaleko nedostal. Takže trochu zrýchlim, viacej predbieham a snažím sa ísť relatívne slušne, čo sa mi aj darí, rozhodcovia občas niekoho okolo mňa upozornia, ale mňa nie. Od toho zhruba 15km idem vždy systémom, že keď sa k niekomu priblížim tak, že viem prečítať číslo, tak ho predbehnem, tak si myslím že na to koľko tam bolo ľudí som išiel bez draftingu, aj keď občas ten rozostup asi menší než 10m bol. Ohľadom draftingu mám ale svedomie čisté, a o to mi ide. Vačšinu druhého kola som sa predbiehal s "modrým panáčkom" menom Gernot a "červeným panáčkom" menom Nicol-Josef (na čísle má každý aj meno). Teda respektíve som ich predbehol, potom po chvíli zapípali hodinky že je čas niečo zjesť, a pritom ma predbehli oni. A tak dokola. Ale aspoň to bolo veselšie. Samozrejem sme skoro stále predbiehali niekoho iného. Gernot ale v 3. kole  zrýchlil, takže ušiel, Nicol-Josef mi zdrhol až testne pred koncom tretieho okruhu (toho som predbehol na konci behu :) ).Veľkú radosť som mal z predbiehania ľudí na časovkársky špeciáloch, s diskom alebo aspoň s vysokými ráfkami, a dúfal som, že sa mi to nevypomstí na behu.
Trať úplná rovina, fúkalo dosť málo (ale cítiť to bolo - aj vietor v chrbte, aj v protismere). Na kole bolo jasno, ale bolo ráno, takže moc teplo nebolo.
Celkový čas kola 2:35, ja mám zmerané o ničeo menej, plán bol 2:40, takže super. Otázkou je presná dĺžka trate, Garmin mi zmeral 88.8km. Vzhľadom na to že je to okruh, bez otočky na kuželoch, tak to asi presne 30km nemá.

Beh
Druhé depo tiež v pohode. Akurát keď som išiel do depa, bolo pod mrakom (jediných 20min za celý deň), takže som si vravel, že šatku si nedám. takže som samozrejem z depa vybehol v helme :), vrátil som sa, šatku som už ale nechal tam.Vzápatí se vyjasnilo, a celý beh som si nadával.
Keď som sa rozbehol, garmin ukázal skoro 5min/km, podľa pocitu to bolo v pohode. Ale aj tak som radšej zpomalil, na cca 5:30/km, podľa plánu. Prvých 5,5km naprosto v pohode, stále som rozmýšľal či nezrýchliť. Po otočke už to bolo horšie - cítil som sa v pohode, ale tempo šlo na cca 5.40/km a aj som viac času strávil na občerstvovačkách. Na konci prvého okruhu som začal mať nábeh na kŕče v ľavom stehne, tak som si dal jeden Magneslife... a ono to fakt funguje. Začal ale bolieť chrbát medzi lopatkami, na ten to nejako nezafungovalo. Prvých 10,5km za 59min, spokojnosť velká, už som vedel že dnes to klapne. Na cca 14km som prešiel na beh cez paty, zmena zvlášť lýtkam prišla vhod.. Na 16km ma dobehol Pali (bežal prvé kolo), tak nám to spolu pekne ubiehalo - ale len po najbližšiu občerstvovačku, kde on nezastavil, a náskok 10-100m udržoval až do konca okruhu.
5km pred cieľom som šupol jednu Shlehu, nech sa nefllákam, či to bolo ešte k niečomu dobré, neviem. Ale keď som ju už mal so sebou... Potom ešte preventívne Magneslife, z rovnakých dovodov. A už je tu cieľ, polmaratón za 2:02. Optimistický plán bol 2:05, druhá varianta 2:09 (čas na 1/2PIMe v marci), takže zasa super.

Celkovo to bolo za 5.22:26.

Od vlani zlepšenie o vyše 30 minút, paráda. Vybaveni som mal identické (okrem toho že plášť na prednom kole som mal Lithion 2 miesto nejakého noname). Počasie bolo o niečo lepšie ako vlani - dnes 30st, vlani 35st, ale zas o niečo viacej fúkalo na kole. Takže to zlepšenie je vo mne, a to je super pocit.
Fakt je, že počasie nemalo ďaleko k ideálnemu, takže prekonať tento čas asi nebude úplne jednoduché.

 Na koniec malý návod na budúci rok, skor pre mňa:

Počas závodu som jedol:
Na kole hodinky pípali po 15 minútach.
Jedol som v poradí 1/2 Powerbike, Enduro, 1/2Powerbike, 1/2 rohlíku so salámou. Druhá hodina rovnako, len mi niekde vypadla 1/2 rohlíku, takže som ju nahradil tyčkou.Potom ešte 1/2 Powerbike a Enduro a bol koniec kola. na konci druhého okruhu som dal Shlehu. Do toho občas slené tablety.
Pitie: 1l iontu, 1l voda, 0.5l v Aqualite - a to som etš doplnil na občerstovačke, takže celkovo som vypil cca 3l.

Na behu som pil na každel občerstvovačke, iba vodu, max. jeden kelímok, ale skor menej. V kapsách som toho nieslo nejako moc - 1xEnduro, 1xCarbo, 2x Shleha, 2x. Magneslife, slané tablety, kapseníky. Na konci mi zostala iba jedna Shleha (a našťastie nepoužité kapesníky) takže neviem presne čo by tam byť nemalo.
Dávkoval som si to podľa aktuálnej nálady.



V piatok som sa pomerne komplikovane presunul cez Klosterneuburg do Podersdorfu (spiatočná cesta aj s rakúskou nálepkou cca 3000), dorazili sme tam okolo 5, ešte bola fronta na registráciu, takže pohoda. Zaregistrovali sme sa (jediný zádrhel bol, že som nemal 30e zálohu na čip, tak som si musel požičať).
zaujímavé je, že jeden z mála závodov, kde bývajú neoprény zakázané a s popisovaním číslami sa nikto neobťažuje. Inde sa popisuje a potom sú čisla pod neoprénom...
Dofúkol som kolesá na 8atm a kolo s helmou dal do depa.
Nasledovali informácie o závode v angličtine, nič zásadné sa nehovorilo.
Potom sme skočili do jazera na cca 10min trošku sa pred závodom rozplávať - vybrali sme ale časť pláže, kde je voda zhruba po kolená, takže nič moc plávanie to nebolo.
Druhým doležitým bodom večer bolo nájdenie ďalších záchodov - vlani bol záchod pri depe beznádejne obsadený, a skoro som zmeškal štart. Aj toto sa podarilo :)
Strava deň pred závodom: ráno vločky, v aute 4 sendviče s tuniakom, 2x Big Corny, potom rakúska "pasta" party (palacinkové cesto či čo to bolo s cukrom). Večer doma ešte ryža s kečupom (v pláne boli cestoviny, ale nejako doma neboli). A k tomu kopec vody a minerálky (magnesia)
Večer som ešte pripravil ryžu na ráno. Potom príprava jedla na závod - slané tablety do malej dózy, PowerBike tyčinky rozkrojiť na polovicu, 2x pol rohlíku so salámou, pripraviť gely, Shlehy, Magneslife, ionťák, voda.
Spať som išiel o 1030, jak som bol zo služby aj cesty hotový, tak som spal prekvapivo dobre, zobuil ma až budík 0445. natlačil som do seba ryžu. Uvaril som kašu B4 Activity. Cestou v aute som zjedol ešte Voltage cake, po príjazde do Podersdorfu som ešte zejdol kašu, a bol som full, ale tak nejako príjemne.
Prezliekol som sa do tri šortiek, a niesol som veci do depa. Dokonca sa mi podarilo vziať so sebou všwetko na prvý pokus (okrem fľaše do hrazdy, ale po tú som sa z depa v pohoda vrátil, a stále bolo dosť času). Odzátkoval som gely, helmu, prehazku, top, hodinky, HRM som dal na kolo, uteráky, tretry a ponožky  nachystané, a začala najdoležitejšia fáza - WC. Včera objevané záchody na druhej strane kempu boli úplne prázdne :)
Trošku som nevychytal pitie, jak som vystúpil z auta, prestal som piť a už som začínal byť smadný, našťastie voda na záchode je snáď pitná...
A už sa suiniem na štart, voda je teplá, moc sa mi tam nechce 10minút čakať, takže čakáme skoro do poslednej chvíle, a na štart sa dostávam, keď ohlasujú minutu do štartu. Možno som tam mohol byť skor a nemal by som pred sebou toľko ľudí... No ale to už sa štartuje.

No comments:

Post a Comment