27 August 2012

Príprava na Podersdorf 2012

V r. 2011 som dal Podersdorf tesne pod 6 hodín. Lenže potom prišla zima, atestácia, potom euroatestácia, atd.
V marci som zabehol 1/2PIM - za 2:09.
S tým som bol vzhľadom na podmienky (98kg, nabehané iba minumum kilometrov) spokojný. Ale o mizernej kondičke to rozhodne svedčalo. (Osobák mám 1:41).
No a tak som začal trénovať na 1/2IM v Podersdorfe.
Plán bol nasledovný: v apríli každý týždeň 2hod kolo, od mája každý týždeň 3hod kolo. Do toho v ideálnom prípade každý týždeň dlhý beh. A k tomu nejaký beh, kolo a plávanie podľa aktuálnych možností, síl a zdravia.

Dlhé behy som mal do 152 tepov, tempo som nesledoval, kadencia okolo 80, a každých cca 15min som mal 30s-60s chodeckú vložku.
Na tie kratšie behy som mal v pláne 4 týždňový cyklus tempových behov 3km, 5km, 7km, 10km a takto pekne dokolo, s tým že každý cyklus zvýšim tempo aj kadenciu. Behal som podľa pocitu, priamo pri behu som sledoval iba kadenciu.
No a všetky behy som behal cez "špičky", dlhé behy v starých "objemových" tlmiacich adidasoch a ostatné v minimalistických VIVOBAREFOOT NEO.

Kolo som sa snažil ísť dlhé kolo pomaly, hrazdu som skoro nepoužíval. Okrem dlhého kola som na jar dal každý týždeň cca 25km kolo a potom keď sa oteplilo som miesto toho dával "intervaly" - začal som na prevode 2x7 3min s 1min pauzou, bez ohladu na kadenciu, potom 4min/1min, 5min/1min, a potom ťažší prevod - znova od 3min. Na konci každého intervalového tréningu cca 3km úsek v hraze naplno, prevod taký, aby som mal kadenciu aspoň cca 80.
Do toho v službách (keď bol čas a sila, t.j. cca 3x/mesiac) asi 20min na valcoch.

Plavčo som do konca júna dosť šolíchal - málo času, večer okolo 9 i málo energie, chýbala motivácia, atd.
Od apríla do júna sa to asi dá odhadnúť na 2, max 3km/týždeň.
Zlom prišiel na konci júna v Štúrove, kde som týždeň každý deň chodil do 50m bazénu na cca hodinu. Tam ma to začalo baviť, začal som plávať podľa "plánu" na fóre etriatlonu, kúpil som packy, ... Odvtedy som dal každý týždeň zhruba 3x plavčo, niekedy aj 4x. A na pocite (aj časoch) je to poznať.

Hlavne na jar som dosť času trávil civčením bez závaží - rozne cviky z youtube, spolu zhruba 30min zostava, podľa možností 2-3x za týždeň, občas zhyby na hrazde.

Ako je vidno na celkovom objeme, vyššie uvedený plán som zas až tak úplne nedodržal, ale nejaká takáto schéma sa vysledovať dá.
Takto rozbehnutý tréning bol na prelome júla a augusta nabúraný dvojtýždňovou dovolenkou - kedy prvý týždeň v Krkonošoch som bol na kole raz na cca 2hod, druhý týždeň som bol bez kola úplne. Za ten čas som nebehal vobec, plávať som bol raz. S chodín po horách to tiež nebolo veľmi slávne - dve poriadne (7-8hod) túry v Tatrách, inak vychádzky s holkami. Na prelome prvého a druhého týždňa dovolenky dosť brutálna viróza, ale za 4-5 dní bola preč.

Najvačšm prekvapením celej prípravy bolo, že inak som ani raz nebol chorý (roky predtým minimálne raz za 4-6 týždňov výpadok aspoň na týždeň s nejakou virózou).
Schudol som z cca 100kg na 87-88kg.

Celkovo som od 1. apríla do 26.8. (deň po Podersdorfe) najazdil 1555km a nabehal 305km. Naplával som podľa záznamov 53km (ale do júna som si plávanie zapisoval veľmi sporadicky, takže to bude o niečo viacej).

V r. 2012 som dal okrem 1/2PIMu triatlon v Poděbradoch, ktorý vyšiel k mojej plnej spokojnosti (časy 15-54-38), celkovo za 1:48. Plávanie som sa dosť šetril, kolo som dal naplno (čistý čas kola 51min), beh som začal schvále pomaly.
Druhým závodom 10km na dráhe v rámci Zátopkovho memoriálu, tesne pred štartom došla baterka v hodinkách, tak som nemal vobec predstavu o čase (spatne podla toho kedy ma predbehol víťaz som mal prvé 2km za cca 8:20-8:30), takže som vytuhol a celkovo 49min sklamanie.


No comments:

Post a Comment