06 November 2008

Úvod

V r. 2008 sa asi aj vďaka narodeniu druhej dcéry dostali moje bežecké ambicie do úzadia - za prvých 10 mesiacov som nabehal 1000 km - a to sa niekde musí odraziť. Zabehol som najpomalší polmaratón, najpomalšiu desiatku v živote, na maratón som logicky ani nenastúpil. Jediné pozivívum bolo, že som sa na konci augusta odtrepal na Doksymana a prežil to pod 7 hodín - čo vzhľadom na moj cyklistický a plavecký tréning a kolo, na ktorom som to šiel považujem za veľmi slušný výkon. No ale už ma to takto nebaví, kondička v háji, hmotnosť síce ešte v norme, ale pár kilo dolu by to chcelo. A posledná kvapka bola, keď som šiel do Stromovky podporiť svokra na maratón - dal som si do Garmina tempo 5:20/km, s tým že ubehnem 10-20km podľa toho ako sa budem cítiť. Ubehol som síce 17km, ale odpálilo ma to akoby som bežal minimálne polmaratón - naplno. No a tak som si povedal že takto to ďalej nejde. Takže som sa rozhodol, že znova začnem behať pravidelne - niečo ako predčasné časné novoročné predsavzatie. Teraz je na to ideálny čas - od 1. novembra do konca januára budem behať objemy, potom skúsim trošku zrýchliť a na konci marca zabehnúť 1/2PIM, v ideálnom prípade pod 1:40 - čo by bol osobák.
Teraz už len to vydržať v návale rodinných a pracovných povinností. Najrozumnejšie bude asi začať znovu behať do a z práce - teraz to mám 8,5km, od decembra to bude 5km, ale to sa vždy dá predĺžiť... Trošku ma mrzí, že je to cyklostezka - asfalt a úplná rovina, ale čo by človek chcel v Polabskej nížine. Ak bude počasie, do práce možem jazdiť na kole či inlajnoch, a občas kajak...
Namotivovaný som, cieľ mám stanovaný, takže ako to plánujem? Hrubý plán, ktorý pravdepodobne aj tak nesplním - november 180km, december 200km, január 220km, február 200km, už aj nejaká intenzita, marec cca 150-180km, týždeň pred a po polmaratone voľne. Naopak pár týždňov predtým zase skúsim behať podľa zľahka redukovaného plánu na 5km z atletickytrenink.cz - v lete som podľa toho asi 3 týždně behal a forma sa dostavia naozaj rýchlo - 5km na dráhe 21:00 - na úrovni osobáku, ale potom som v rámci nevyspatosti pri dcérach odišiel na nejakú virózu. No ale pokiaľ sa mi podarí nahnať objemy cez zimu, tak si mylím že by to mohol byť celkom fajný plán. A hlavne ma tréning intervalov a rýchlosti (tempa) baví neporovnateľne viacej.
Uvidíme ako to vyjde.

No comments:

Post a Comment